Strona głównaBiznesZałożenie LTD w UK a podatki – jakie obowiązki ma przedsiębiorca?

Założenie LTD w UK a podatki – jakie obowiązki ma przedsiębiorca?

Spółka LTD to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia działalności w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, działalność w formie Limited chętnie rejestrują zarówno rdzenni Brytyjczycy, jak i obcokrajowcy i to nie tylko ci, którzy mieszkają na Wyspach na stałe. Wynika to z faktu, że założenie LTD w UK jest bardzo proste, a formalności związanych z prowadzeniem spółki jest niewiele. Oczywiście nie oznacza to, że na przedsiębiorcy nie ciążą żadne obowiązki, ani że nie ma konieczności obliczania i uiszczania zobowiązań podatkowych.

Brytyjska spółka Limited – co warto wiedzieć?

Spółka LTD jest odpowiednikiem polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Oznacza to, że dyrektorzy i udziałowcy spółki nie odpowiadają całym swym majątkiem za działalność spółki, a odpowiedzialność ponoszą jedynie do wysokości wniesionych udziałów. Ograniczona odpowiedzialność pozwala poczuć się bezpieczniej zwłaszcza wtedy, gdy prowadzona działalność jest ryzykowna, a przyszłość firmy mocno niepewna.

Rejestracja spółki LTD w Anglii jest bardzo prosta. W wielu przypadkach cały proces udaje się zrealizować w przeciągu kilku godzin, o ile założyciele spółki są do tego solidnie przygotowani. Na pewno konieczne jest sporządzenie umowy/statutu spółki, przygotowanie nazwy oraz zebranie wymaganych danych dyrektora i udziałowców. Spółka musi mieć też adres. Oczywiście w dopełnieniu wszelki formalności może pomóc polskie biuro księgowe. Dzięki pomocy wykwalifikowanych księgowych założenie LTD w UK jest bardzo proste i szybkie.

Wprowadzenie spółek na Anglię a obowiązki przedsiębiorców

Spółka LTD to wiele korzyści finansowych, ale i prestiż na rynku międzynarodowym. Nic dziwnego, że każdego roku w Wielkiej Brytanii takich spółek przybywa. Przedsiębiorców nie zraża konieczność prowadzenia księgowości i rozliczania podatku. Oczywiście troska o rzetelną ewidencję finansową musi przyświecać każdej działalności, ale wsparcie biura księgowego zdejmuje część odpowiedzialności z przedsiębiorcy. Podobnie wygląda to w kwestii sporządzania rocznych rozliczeń podatkowych, rozliczania Corporation Tax, a w przypadku dyrektora Self Assessment.

Spółka LTD a podatki

Prowadząc działalność w formie spółki LTD, trzeba pamiętać o kilku rodzajach podatków. Oczywiście wiele zależy tu od wielkości firmy i jej rocznych obrotów. Podstawowym podatkiem jest podatek dochodowych od osób prawnych, czyli Corporation Tax. Zależnie od dochodów wynosi on 19-25% zysków. Jeśli obroty firmy przekraczają ustalony limit, dochodzi do tego podatek VAT. Kolejne obowiązki spoczywają na dyrektorze spółki. Zobowiązany jest do rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych, czyli Self Assessment. Jeśli dyrektor pobiera wynagrodzenie, podlega opodatkowanie PAYE i musi odprowadzać składki na ubezpieczenie społeczne.

RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments